tel. 016 56 61 04
fax. 016 56 29 52
info@sanctamaria-aarschot.be
Get Adobe Flash player

In het open leercentrum(OLC) kunnen de leerlingen terecht voor zelfstandig werk. Naast geschreven bronnen kunnen ze ook het internet raadplegen.

Internationaal onderzoek wees uit dat het onderwijs in Vlaanderen een hoog niveau haalt. Voor rekenen en taal scoren onze Vlaamse tieners zelfs bij de besten in de wereld.

Hetzelfde OESO-rapport bracht echter aan het licht dat onze leerlingen niet echt graag naar school gaan. Velen vinden de lessen een saaie bedoening, de steeds toenemende schoolmoeheid is daar niet vreemd aan.

Door het oprichten van een Open Leercentrum (OLC) willen onze leerkrachten het over een andere boeg gooien. Jongeren hebben een uitdaging nodig, dus moeten ze die krijgen! Via opdrachten worden de leerlingen zelf aan het werk gezet.

De leerstof wordt niet meer zo netjes voorgeschoteld, maar ze moeten zelf opzoekwerk verrichten in naslagwerken, boeken en tijdschriften, of op het internet. Al die bronnen zijn ter beschikking in dit kersverse Open leercentrum, waar meer dan 25 leerlingen tegelijk terecht kunnen. Ze worden daarbij zeker niet aan hun lot overgelaten, want er is de hulp van een deskundige die permanent aanwezig is.

En nu maar hopen dat ze plezier hebben in het leren.