In de vakken biologie, chemie en fysica ligt de klemtoon op het verzamelen van feitenmateriaal (in het labo, in naslagwerken, door veldwerk, met audiovisueel materiaal) en de verwerking ervan. Voor wiskunde verwachten we van de leerlingen een goed niveau van abstract denken dat tot uiting komt in de deelvakken meetkunde, analyse en statistiek.
Deze studierichting sluit aan bij de tweede graad Wetenschappen, Economie en Latijn. Van de leerlingen die deze studierichting willen volgen, wordt verwacht dat ze geboeid zijn door logisch redeneren en het exact-wetenschappelijke.
Lessenrooster
5de jaar | 6de jaar | |
Godsdienst | 2 | 2 |
Geschiedenis | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
Nederlands | 4 | 4 |
Frans | 3 | 3 |
Engels | 2 | 2 |
Aardrijkskunde | 1 | 2 |
Biologie | 2 | 1 |
Chemie | 2 | 3 |
Fysica | 3 | 2 |
Wiskunde | 6 | 6 |
Esthetica | 1 | 0 |
Keuze seminarie * | 0 | 2 |
* Keuze uit vakoverschrijdende projecten
Naar keuze
Wiskunde | 2 | 1 |
of |
||
Duits | 2 | 1 |