tel. 016 56 61 04
fax. 016 56 29 52
info@sanctamaria-aarschot.be
Get Adobe Flash player

In deze studierichting ligt de nadruk op de praktische voorbereiding op beroepen in kinder-, bejaarden- en thuiszorg. Tijdens de lessen omgangskunde leer je dat omgaan met zorgvragende mensen bepaalde attitudes en vaardigheden vergt. Die worden hier aangeleerd en ingeoefend. In de lessen participatie aan de arbeidswereld verwerven de leerlingen inzicht in de organisatie van de welzijns- en gezondheidszorg. Tijdens de lessen verzorging komen aspecten van EHBO, aanpassing aan het dagelijks leven, gezondheidsvoorlichting,... aan bod. Zorg voor leef- en woonomgeving is een vak dat je leert zorgdragen voor de woonomgeving, het textiel en de voeding van de zorgvrager.

Tijdens de stages krijg je de kans om alles wat je geleerd hebt toe te passen in de praktijk. Deze stages vormen een directe voorbereiding op tewerkstelling.

Lessenrooster

5de jaar 6de jaar