tel. 016 56 61 04
fax. 016 56 29 52
info@sanctamaria-aarschot.be
Get Adobe Flash player

Samen met de directie en de leerkrachten een schoolomgeving maken waarin je je goed voelt? Via het leerlingenparlement krijg je inspraak in wat er zich op school afspeelt.

Als vrijwilliger kan je deelnemen aan de maandelijkse vergaderingen. Word je voorzitter of ondervoorzitter van jouw graad, dan kom je in de kerngroep terecht, die elke week vergadert in haar eigen lokaal onder begeleiding van enkele gemotiveerde leerkrachten. Als lid van de kern kan je ook zetelen in de schoolraad van de school. Vanaf de tweede graad kan je zelf de belangen van de Vlaamse scholier verdedigen door te zetelen in de Vlaamse Scholierenkoepel (VSK) die regelmatig vergadert in Leuven.

Ieder schooljaar organiseert het leerlingenparlement tal van activiteiten zoals een filmavond, een schoolfuif, “Students on Stage” (tijdens de week van de diversiteit). Tussendoor lopen er allerlei acties waarvan de opbrengst naar een goed doel gaat (bv. verkoop van chocolade, chocomelk, wereldwinkelproducten,…). In november gaat de kerngroep samen op weekend. Het doel van deze tweedaagse is de nieuwe leden leren kennen en de verschillende werkgroepen op punt zetten.